Mohon Anak Dalam Kandungan Sihat & Selamat

Ya Allah..
Lindungilah zuriatku selama dia berada di dalam kandunganku dan berikanlah dia sihat..

Engkaulah yang Maha Menyembuh dan tiada sembuh melainkan penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.



Ya Allah..
Jadikan ia dengan rupa paras yang cantik dan baik serta tetapkan hatinya dalam iman kepadaMu dan utusanMu.



Ya Allah..
Lahirkan ia daripada perutku dengan senang dan selamat. Berikan ia kesihatan yang baik, kepandaian dan kesempurnaan akal fikiran serta berilmu dan beramal.



Ya Allah..
Lanjutkan usianya, sihatkan tubuh badannya, baikkan tingkah lakunya, lancarkan pertuturannya, merdukan suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad dan segala pujian untuk Tuhan sekalian alam.
Amin.

Permata Hati Kami

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 12, 2010

Kehebatan dan kebijaksanaan Yahudi

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu..
Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar,
maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita"


1.  Kita diajar dalam buku biologi,buku pemakanan (kajian dan terbitanpara kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam.tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita?Sebenarnyamakan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam.makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.(sebab tu laa kite kene gaut n macam2 lg...toksid tinggi dalam badan..

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck.Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.(lepas nie kene rajin2 minum kopi..)

3. Kita diajar memakan daging kambing tinggi kolesterol,namun kambing juga adalah makanan Nabi kita.Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita.Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol. (wah lps nie bley r mkn daging kambeng bakar byk2...cicah plak gn air asam...x powm gn cili kocap perah limau kasturi...fuhhh..sedap giler...)

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus,namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.


5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat ,
contohnya coke dan maggi.Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan
(gula tinggi, berasid,pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) .Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.


6 . Untuk pengetahuan,para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar),namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki(hbby,hny x kisah laa klu hbby x suke minum soya or ape2 yg berkaitan gn soya) dan perempuan.selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara,kanser ovari, kanser prostat,serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita.pastu soya ada phytic acid yang membuatkan penyerapan kalsium,magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.(nie kot yg boss aq cube bg tau dulu...die ckp soya x elok..aq srh die foward email kt aq tp dier dh padam..)...sungguh x ku sangka yg soya nie byk keburukkan gak...tp sape ek yg ade detail pasal citer soya nie...




Cube kita renung balik, sbb tulah ramai manusia malas beribadat,suka buat maksiat, melawan ibubapa,
sakit, x sihat dan byk lg..

p/s: alamak aq dh lupe laa aq copy n paste dr blog sape..kpd tuan punyer artikel,sila inform kt sayer ek..

3 comments:

  1. yerlahhh kalo tak direnung2kan memang kiter terleka seketika..yahudi memang banyak agendanyer tetambah kalo bab2 nak memesongkan akidah org islam..

    salam kenal yer..TQ for sharing..

    ReplyDelete
  2. sy suka info ini. terima kasih share. sy suka minum soya. mulai harini sy nak stop..

    ReplyDelete
  3. sy pown suke minum soya...x sangka betol...

    ReplyDelete

sahabat

Kenangan Terindah